Awans zawodowy

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO


ANNA CYWIŃSKA


nauczycielka Przedszkola Miejskiego „Tarpno”
w Grudziądzu,
ubiegająca się o stopień nauczyciela
dyplomowanego



Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2007r.
Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy
Data zakończenia stażu: 31.05. 2010r.



Celem podjęcia stażu jest pogłębienie wiedzy i umiejętności służących doskonaleniu warsztatu i metod pracy oraz podnoszeniu poziomu pracy przedszkola.

§ 8 ust.2 pkt.1

Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrażania działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy przedszkola.

Lp.

            Zadania

       Formy realizacji

 Termin

 Uwagi

o realizacji

1.

 

Realizacja Kierunków pracy wychowawczo – dydaktycznej Przedszkola Miejskiego „Tarpno”

Ø     Realizacja programu Klubu Czytających Przedszkoli:

  • codzienne 20-minutowe głośne  czytanie,
  • współorganizacja akcji głośnego czytania,
  • organizowanie Kolorowych tygodni w powiązaniu z postaciami bajek rekomendowanych przez fundację ABC XXI w.,
  • zorganizowanie urodzin Kubusia Puchatka „Dziś Kubusia są urodziny dlatego bawią się nasze rodziny”;

 Ø     Realizacja bloków socjoterapeutycznych i programów profilaktycznych:                                                                                             

·   realizacja bloków dla dzieci:                

-    z trudnościami adaptacyjnymi,

-    z dzieckiem agresywnym,

-    z dzieckiem nieśmiałym;

·   realizacja programów  profilaktycznych:

-   „Magiczne kryształy”,

-   „Domestos tu byłem”;

Ø     Inne działania:

·    Zajęcia pokazowe prezentujące osiągnięcia dziecka,

·    referaty:

            -    „Korzyści płynące z głośnego   czytania dziecku”,

            -    „Kompetencje rozwojowe dziecka w danym wieku”;

 

 

 

 

 

 

 

 

Okres stażu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Okres stażu

 

 

 

2.

 

 

Realizacja Programu Wychowawczego

 

 

 

Ø     organizacja Dni Adaptacyjnych dla dzieci i rodziców;

Ø     tworzenie „Wizytówki grupy” i „Kącika urodzinowego;

Ø     przygotowanie uroczystości „Pasowania na Przedszkolaka” i „Urodzin grupy”;

Ø     prowadzenie zabaw integracyjnych;

Ø     tworzenie kontraktów z dziećmi i z rodzicami;

Ø     wykorzystywanie technik socjoterapeutycznych;

Ø     tworzenie w salach „Kącików ciszy i odpoczynku”;

Ø     tworzenie „Karty dobrych uczynków”,

 

 

 

 

Okres stażu

 

 

 

3.

 

 

Wdrażanie odimiennej metody nauki czytania w oparciu o program I. Majchrzak

 

 

Wg założeń autorki

 

 

Okres stażu

 

 

 

4.

 

 

Współpraca z rodzicami

 

 

Ø     organizowanie dni otwartych,

Ø     pedagogizacja rodziców,

Ø     prowadzenie zajęć otwartych i pokazowych,

Ø     konsultacje indywidualne,

Ø     kontakty indywidualne,

Ø     organizowanie uroczystości i imprez przedszkolnych;

 

 

 

 

Okres stażu

 

 


 

 

       § 8 ust.2 pkt.2

      Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

 

 

Lp.

 

Zadania

 

Formy realizacji

 

Termin

 

Uwagi

o realizacji

 

 

1.

 

 

Założenie i prowadzenie strony internetowej Przedszkola i własnej

 

 

Ø     udział w warsztatach;

Ø     publikowanie na własnej stronie materiałów dotyczących awansu zawodowego, scenariuszy, inscenizacji, gazetki grupowej i innych ciekawostek z pracy nauczycielki przedszkola;

Ø     promowanie Przedszkola Miejskiego „Tarpno” poprzez umieszczanie na jego stronie bieżących informacji dotyczących życia przedszkola;

Ø     komunikowanie się z rodzicami za pomocą poczty elektronicznej;

 

 

 

 

Okres stażu

 

 

 

 

2.

 

 

Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, Internetu, encyklopedii multimedialnych

 

 

Ø     opracowanie i wdrożenie innowacji pedagogicznej : „Komputer w świecie dziecka”;

Ø     wzbogacanie warsztatu pracy;

Ø     prowadzenie indywidualnej pracy z dzieckiem;

 

 

 

 

Okres stażu

 

 

 

3.

 

 

Wykorzystywanie w pracy z dzieckiem sprzętu audiowizualnego

 

 

Organizowanie zajęć i zabaw z zastosowaniem tych urządzeń np.

rzutnik do „Teatrzyku cieni”, magnetofon do nagrywania wypowiedzi dzieci itp.

 

 

 

 

 

Okres stażu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     § 8 ust.2 pkt.3

     Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez   prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnętrznego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.

 

 

Lp.

 

Zadania

 

Formy realizacji

 

Termin

 

Uwagi

o realizacji

 

1.

 

Dzielenie się wiedzą z nauczycielami stażystami i kontraktowymi

 

Ø     prowadzenie otwartych zajęć,

Ø     współudział i dzielenie się wiedzą na spotkaniach z tymi nauczycielami w

     OD i DZN;

Ø     opracowywanie scenariuszy zajęć, referatów;

 

 

Okres stażu

 

 

2.

 

Dzielenie się wiedzą z nauczycielami wychowania przedszkolnego

 

 

Prowadzenie zajęć pokazowych w ramach konferencji przedmiotowych, konsultacji zespołowych

 

 

 

 

 

Okres stażu

 

 

 

3.

 

 

Aktywne uczestnictwo w szkoleniowych Radach Pedagogicznych

 

 

 

 

Wg Kierunków pracy wychowawczo – dydaktycznej Przedszkola Miejskiego „Tarpno”

 

 
Okres stażu

 

 

 

4.

 

 

Publikacje w biuletynie nauczycieli wychowania przedszkolnego „Akwarium”

 

 

 

 

 

 

 

 

Zgodnie z zapotrzebowaniem

 

 
Okres stażu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      § 8 ust.2 pkt.4a

     Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych  lub innych związanych odpowiednio z oświatą

 

 

 

Lp.

 

Zadania

 

Formy realizacji

 

Termin

 

Uwagi

o realizacji

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

Wdrożenie programu własnego dla dzieci w wieku przedszkolnym „Poznajemy kraje Unii Europejskiej”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opracowanie i wdrożenie programu „Origami z piosenkami”

 

 

 

 

Ø     zajęcia raz w miesiącu w oparciu o

     program realizowany w grupie na co dzień

(patrz Organizacja Programu s.7);

Ø     opracowywanie własnych materiałów informacyjnych;

Ø     współpraca z klubami europejskimi oraz

     innymi organizacjami o charakterze

      pro europejskim;

Ø     spotkania z ciekawymi ludźmi;

Ø     wycieczki;

Ø     konkursy;

Ø     wystawy prac plastycznych;

 

 

 

 

 

 

 

 

Wg jego założeń i organizacji

 

 

Okres stażu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Okres stażu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      § 8 ust.2 pkt.4c

     Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych,  wychowawczych lub opiekuńczych.

 

 

 

Lp.

 

Zadania

 

Formy realizacji

 

Termin

 

Uwagi

o realizacji

 

1.

 

Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego i wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności.

 

 

Opracowanie i udostępnianie rodzicom artykułów poruszających sprawy wychowawcze.

 

Okres stażu

 

 

2.

 

Opracowanie i wdrożenie innowacji pedagogicznej: „Komputer w świecie dziecka”

 

Ø     prowadzenie zajęć komputerowych dla dzieci,

Ø     prowadzenie zajęć pokazowych dla nauczycieli i rodziców,

Ø     zorganizowanie kącika komputerowego w sali lub małej pracowni komputerowej;

 

 

 

Okres stażu

 

 

 

3.

 

 

Wykorzystanie wiedzy i umiejętności nabytych podczas Kursu kwalifikacyjnego z Pedagogiki Opiekuńczo - Wychowawczej

 

 

Ø     zorganizowanie koła zainteresowań dla dzieci ze środowisk zaniedbanych wychowawczo,

Ø     prowadzenie raz w tygodniu, w ramach tego koła, zabaw i gier m.in. komputerowych,

Ø     organizowanie dla tych dzieci imprez,

Ø     pozyskiwanie sponsorów na prace z tymi dziećmi;

Ø     organizowanie warsztatów dla rodziców ;

 

 

 

 

Okres stażu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     § 8 ust.2 pkt.4e

    Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej we współpracy z innymi osobami,   instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.

 

 

 

Lp.

 

Zadania

 

Formy realizacji

 

Termin

 

Uwagi

o realizacji

 

1.

 

Współpraca z Biblioteką Miejską

 

Ø     zajęcia w czytelni dziecięcej;

Ø     organizowanie zbiórki książek do biblioteki;

Ø     współorganizowanie imprez;

 

Okres stażu

 

 

2.

 

Udział w komisjach działających na terenie placówki

 

Wg ustaleń Rady Pedagogicznej

 
Okres stażu

 

 

3.

 

Współpraca ze Stowarzyszeniem Dzieci Niepełnosprawnych „Promyk” działającym na terenie gminy Grudziądz

 

Ø     współorganizowanie imprez,

Ø     zbiórka zabawek i książek,

Ø     przygotowywanie występów z dziećmi przedszkolnymi,

Ø     inne formy wolontariatu;

 

 

Okres stażu

 

 

4.

 

Współpraca z Uniwersytetem Trzeciego Wieku

 

Ø     współorganizowanie imprez,

Ø     przygotowywanie występów,

Ø     wykonywanie zadań zleconych przez organizatorów;

 

Okres stażu

 

 

5.

 

Współpraca z innymi instytucjami społecznymi

 

Ø     Dom dziennego pobytu,

Ø     Służba zdrowia,

Ø     Policja z zakresu komunikacji drogowej;

 

Okres stażu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   § 8 ust.2 pkt.5

   Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, uwzględniających specyfikę szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.

 

 

Lp.

 

Zadania

 

Formy realizacji

 

Termin

 

Uwagi

o realizacji

 

1.

 

Analiza rozpoznawania i rozwiązywania przypadku problemu                        dydaktyczno – wychowawczego

 

 

Studium przypadku

 

Okres stażu

 

 

Powrót do strony głównej