ANNA
CYWIŃSKA
nauczycielka Przedszkola Miejskiego
„Tarpno”
w Grudziądzu,
ubiegająca się o stopień nauczyciela
dyplomowanego
Data
rozpoczęcia stażu: 01.09.2007r.
Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy
Data zakończenia stażu: 31.05. 2010r.
Celem podjęcia
stażu jest pogłębienie wiedzy i umiejętności służących doskonaleniu
warsztatu i
metod pracy oraz podnoszeniu poziomu pracy przedszkola.
§ 8 ust.2 pkt.1 Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrażania działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy przedszkola. |
||||
|
Zadania |
Formy realizacji |
Termin |
Uwagi o realizacji |
1. |
Realizacja
Kierunków pracy wychowawczo – dydaktycznej
Przedszkola Miejskiego „Tarpno” |
Ø Realizacja programu Klubu
Czytających Przedszkoli:
Ø Realizacja bloków
socjoterapeutycznych i programów profilaktycznych: · realizacja
bloków dla dzieci:
- z
trudnościami adaptacyjnymi, - z
dzieckiem agresywnym, - z
dzieckiem nieśmiałym; · realizacja
programów profilaktycznych: - „Magiczne
kryształy”, - „Domestos tu
byłem”; Ø Inne działania: · Zajęcia
pokazowe prezentujące osiągnięcia dziecka, · referaty: - „Korzyści płynące z głośnego czytania dziecku”, - „Kompetencje rozwojowe dziecka w danym wieku”; |
Okres stażu Okres
stażu |
|
2. |
Realizacja
Programu Wychowawczego |
Ø
organizacja Dni Adaptacyjnych dla
dzieci i rodziców; Ø
tworzenie
„Wizytówki grupy” i „Kącika
urodzinowego; Ø
przygotowanie uroczystości
„Pasowania na Przedszkolaka” i „Urodzin
grupy”; Ø
prowadzenie zabaw integracyjnych; Ø
tworzenie kontraktów z
dziećmi i z rodzicami; Ø
wykorzystywanie technik
socjoterapeutycznych; Ø
tworzenie w salach
„Kącików ciszy i odpoczynku”; Ø
tworzenie „Karty dobrych
uczynków”, |
Okres stażu |
|
3. |
Wdrażanie
odimiennej metody nauki czytania w oparciu o program I. Majchrzak |
Wg założeń autorki |
Okres stażu |
|
4. |
Współpraca
z rodzicami |
Ø
organizowanie dni otwartych, Ø
pedagogizacja rodziców, Ø
prowadzenie zajęć otwartych i
pokazowych, Ø
konsultacje indywidualne, Ø
kontakty indywidualne, Ø
organizowanie uroczystości i imprez
przedszkolnych; |
Okres stażu |
|
§ 8 ust.2 pkt.2
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i
komunikacyjnej. |
||||
Lp. |
Zadania |
Formy realizacji |
Termin |
Uwagi o realizacji |
1. |
Założenie i
prowadzenie strony internetowej Przedszkola i własnej |
Ø
udział w warsztatach; Ø
publikowanie na
własnej stronie materiałów dotyczących awansu zawodowego,
scenariuszy, inscenizacji, gazetki grupowej i innych ciekawostek z
pracy nauczycielki przedszkola; Ø
promowanie
Przedszkola Miejskiego „Tarpno” poprzez
umieszczanie na jego stronie bieżących informacji dotyczących życia
przedszkola; Ø
komunikowanie się z
rodzicami za pomocą poczty elektronicznej; |
Okres stażu
|
|
2. |
Korzystanie z
komputerowych programów edukacyjnych, Internetu,
encyklopedii multimedialnych |
Ø
opracowanie i
wdrożenie innowacji pedagogicznej : „Komputer w świecie
dziecka”; Ø
wzbogacanie warsztatu
pracy; Ø
prowadzenie
indywidualnej pracy z dzieckiem; |
Okres stażu
|
|
3. |
Wykorzystywanie w
pracy z dzieckiem sprzętu audiowizualnego |
Organizowanie zajęć i
zabaw z zastosowaniem tych urządzeń np. rzutnik do
„Teatrzyku cieni”, magnetofon do nagrywania
wypowiedzi dzieci itp. |
Okres stażu
|
|
§ 8 ust.2 pkt.3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z
innymi nauczycielami, w tym przez
prowadzenie otwartych zajęć, w
szczególności dla nauczycieli stażystów i
nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach
wewnętrznego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. |
||||
Lp. |
Zadania |
Formy realizacji |
Termin |
Uwagi o realizacji |
1. |
Dzielenie się wiedzą
z nauczycielami stażystami i kontraktowymi |
Ø
prowadzenie otwartych
zajęć, Ø
współudział
i dzielenie się wiedzą na spotkaniach z tymi nauczycielami w
OD i DZN; Ø
opracowywanie
scenariuszy zajęć, referatów; |
Okres stażu
|
|
2. |
Dzielenie się wiedzą
z nauczycielami wychowania przedszkolnego |
Prowadzenie zajęć
pokazowych w ramach konferencji przedmiotowych, konsultacji zespołowych |
Okres stażu
|
|
3. |
Aktywne uczestnictwo w szkoleniowych Radach Pedagogicznych |
Wg Kierunków pracy wychowawczo – dydaktycznej Przedszkola Miejskiego „Tarpno” |
Okres stażu
|
|
4. |
Publikacje w
biuletynie nauczycieli wychowania przedszkolnego
„Akwarium” |
Zgodnie z zapotrzebowaniem |
Okres stażu
|
|
§ 8 ust.2 pkt.4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą |
||||
Lp. |
Zadania |
Formy realizacji |
Termin |
Uwagi o realizacji |
1. 2. |
Wdrożenie programu
własnego dla dzieci w wieku przedszkolnym „Poznajemy kraje
Unii Europejskiej” Opracowanie i
wdrożenie programu „Origami z piosenkami” |
Ø
zajęcia raz w
miesiącu w oparciu o
program realizowany w grupie na co dzień (patrz Organizacja
Programu s.7); Ø
opracowywanie
własnych materiałów informacyjnych; Ø
współpraca
z klubami europejskimi oraz
innymi organizacjami o charakterze
pro europejskim; Ø
spotkania z ciekawymi
ludźmi; Ø
wycieczki; Ø
konkursy; Ø
wystawy prac
plastycznych; Wg
jego założeń i organizacji |
Okres stażu Okres stażu |
|
§ 8 ust.2 pkt.4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. |
||||
Lp. |
Zadania |
Formy realizacji |
Termin |
Uwagi o realizacji |
1. |
Uczestnictwo
w różnych formach doskonalenia zawodowego i wykorzystanie
zdobytej wiedzy i umiejętności. |
Opracowanie
i udostępnianie rodzicom artykułów poruszających sprawy
wychowawcze. |
Okres stażu
|
|
2. |
Opracowanie i
wdrożenie innowacji pedagogicznej: „Komputer w świecie
dziecka” |
Ø
prowadzenie zajęć
komputerowych dla dzieci, Ø
prowadzenie zajęć
pokazowych dla nauczycieli i rodziców, Ø
zorganizowanie kącika
komputerowego w sali lub małej pracowni komputerowej; |
Okres stażu
|
|
3. |
Wykorzystanie wiedzy
i umiejętności nabytych podczas Kursu kwalifikacyjnego z Pedagogiki
Opiekuńczo - Wychowawczej |
Ø
zorganizowanie koła
zainteresowań dla dzieci ze środowisk zaniedbanych wychowawczo, Ø
prowadzenie raz w
tygodniu, w ramach tego koła, zabaw i gier m.in. komputerowych, Ø
organizowanie dla
tych dzieci imprez, Ø
pozyskiwanie
sponsorów na prace z tymi dziećmi; Ø
organizowanie
warsztatów dla rodziców ; |
Okres stażu
|
|
§ 8 ust.2 pkt.4e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy
społecznej we współpracy z innymi osobami,
instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. |
||||
Lp. |
Zadania |
Formy realizacji |
Termin |
Uwagi o realizacji |
1. |
Współpraca z Biblioteką Miejską |
Ø
zajęcia w czytelni
dziecięcej; Ø
organizowanie
zbiórki książek do biblioteki; Ø
współorganizowanie
imprez; |
Okres stażu
|
|
2. |
Udział w komisjach
działających na terenie placówki |
Wg ustaleń Rady Pedagogicznej |
Okres stażu
|
|
3. |
Współpraca
ze Stowarzyszeniem Dzieci Niepełnosprawnych
„Promyk” działającym na terenie gminy Grudziądz |
Ø
współorganizowanie
imprez, Ø
zbiórka
zabawek i książek, Ø
przygotowywanie
występów z dziećmi przedszkolnymi, Ø
inne formy
wolontariatu; |
Okres stażu
|
|
4. |
Współpraca
z Uniwersytetem Trzeciego Wieku |
Ø
współorganizowanie
imprez, Ø
przygotowywanie
występów, Ø
wykonywanie zadań
zleconych przez organizatorów; |
Okres stażu
|
|
5. |
Współpraca
z innymi instytucjami społecznymi |
Ø
Dom dziennego pobytu, Ø
Służba zdrowia, Ø
Policja z zakresu
komunikacji drogowej; |
Okres stażu
|
|
§ 8 ust.2 pkt.5
Umiejętność
rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych,
wychowawczych lub innych, uwzględniających specyfikę szkoły, w
której nauczyciel jest zatrudniony. |
||||
Lp. |
Zadania |
Formy realizacji |
Termin |
Uwagi o realizacji |
1. |
Analiza
rozpoznawania i rozwiązywania przypadku problemu
dydaktyczno – wychowawczego |
Studium
przypadku |
Okres stażu
|
|
Powrót do strony głównej